Minden dízel autó tulajdonos nagyon büszke arra a tényre, hogy az üzemanyag eltéréséből fakadó árkülönbözet mindig nekik kedvez, hiszen a gázolaj ára mindig olcsóbb, mint a benziné. Igen ám, de a másik oldalon ennek meg is van az ára akkor, amikor a DPF tisztítás nem megy megfelelően végbe, s ennek folyományaképpen új részecskeszűrőt kénytelen venni a dízel autó tulajdonosa. De mi is az a részecskeszűrő, avagy másik nevén: DPF? Nos, a Diesel Partikulate Filter gondoskodik arról, hogy a dízel motor a sokkal szennyezőbb üzemanyag ellenére se tudja mérgező korommal megtölteni a légteret. A korom ugyanis a levegőbe jutva előbb a tüdőbe, majd onnan a vérerekbe jutna el.
A DPF azonban megakadályozza mindezt, így a dízel erőforrás viszonylag környezetbarát módon képes üzemelni. De ha a DPF tisztítás nem sikerül, akkor a szűrő idővel könnyedén tönkre tud menni. A DPF úgy tisztul, hogy a szűrőn lévő korom egy bizonyos hőmérséklet felett egyszerűen kiég a szűrőből. Ám ha nem tud a gépkocsi legalább fél órán keresztül 2000-es fordulatszám felett üzemelni, akkor sajnos a korom sem tud eltűnni. Mindez elsősorban a városi dízel autókat érinti, az ő esetükben kell a DPF tisztítás alternatív módját sűrűn igénybe venni.