A honlaptulajdonosok jól tudják, hogy keresőmarketing nélkül egyetlen weboldal sem képes felkerülni a Google találati lista élére. A keresőmarketing több megoldást is biztosíthat a látogatottság megnövelésére, de az organikus keresési lista élére csak a keresőoptimalizálás segítségével lehet feljutni. A keresőoptimalizálás két külön szakaszban történik. Az első szakaszban a belső optimalizálásra fektetik a hangsúlyt, amikor a honlapot a Google irányelvek szerint átalakítják, hogy az a legszebb arcát mutassa a kereső algoritmusoknak.
A kiválasztott kulcsszavakat, melyekre az optimalizálás folyik, több szempontból is ellenőrizni szokták. Nagyon fontos, hogy ezekre a kifejezésekre megfelelő mennyiségű havi keresés legyen a kereső motorokban, valamint ha lehetséges, akkor ne szerepeljenek gyakran más honlapokon. Ez így kívülről bonyolultnak tűnik, de ha mindezt keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek végzik, akkor rutinszerűen megoldódik. A keresőoptimalizálás következő szakaszában a külső optimalizálás történik. A választott kulcsszavakra linképítés készül, esetleg szociális hírverés.