Amikor üzletekben, áruházakban, bankfiókokban jár, vagy akár elmegy egy koncertre vagy tömegközlekedési eszközöket vesz igénybe, gyakran találkozhat őrökkel. Elgondolkodott már rajta, milyen a jó biztonsági szolgálat? Azon kívül, hogy az ő feladatuk megvédeni a megbízójuk értékeit, beleértve a személy- és vagyonbiztonságot is, még további dolguk is akad.
A legtöbb irodaházba, üzletbe, hivatalba betoppanó ügyfél elsőként a biztonsági őrökkel találja szemben magát. Ez a találkozás pedig meghatározó abból a szempontból, hogy mi lesz az első benyomása a cégről, amelyhez érkezik. Bár a legtöbb biztonsági őrt egy alvállalkozó foglalkoztatja, tehát közvetlenül nem a meglátogatott cég alkalmazottja, mégis annak arculati elemévé válik. Az udvarias, figyelmes, kulturált külsejű biztonsági szolgálat hozzátesz a cég megítéléshez, míg az udvariatlan, mogorva, tájékozatlan és nem segítőkész, esetleg ápolatlan őröktől elmegy az ügyfél kedve, hogy újra betérjen az intézménybe.
Ezért nagyon fontos, hogy a védelemre alaposan kiképzett őrök közül is gondosan válasszuk ki azokat, akik a cégünk hírnevét nem tönkretenni, hanem öregbíteni fogják. A biztonsági szolgálat munkája a látszatnál összetettebb. Az ő feladatuk megvédeni a vállalkozásokat a külső és belső atrocitásoktól, amelyben segítik munkájukat a kamerák, érzékelők, riasztók, és egyéb berendezések. Segítik, de nem helyettesítik. Veszély esetén ugyanis jól képzett, figyelmes emberi közreműködésre van szükség, egy kamera vagy egy riasztó csak dokumentál vagy figyelmeztet, de az őr tud hatékonyan tenni is a baj megelőzése érdekében.